(Κάτω
από το δέρμα του σοβιετισμού ρέει μία λέμφος απροσδόκητου «αμερικανισμού») Τα
στοιχεία αυτά του «αμερικανισμού» στην σοβιετική ζωή και αντίληψη είναι
πασίδηλα. Είναι ορατά ως σύμβολα, πέρα από ορισμένες διακηρυγμένες βεβαιώσεις και φανερές λενινιστικές συνταγές. (Είναι
άλλωστε γνωστός ο «αμερικανικός» ορισμός του Μπολσεβικισμού που έδωσε ο Λένιν:
Σοβιέτ + εξηλεκτρισμός = Μπολσεβικισμός). Είναι ορατά και σε κάποιες από τις
χαρακτηριστικές μανίες του, που είχαν γίνει
συχνότερες κατά τους τελευταίους μήνες της ζωής του, όταν πια
ψυχομαχούσε σε μία βίλα κοντά στην Μόσχα. Τις μέρες που προηγήθηκαν του θανάτου
του, ο Λένιν περνούσε πολλές ώρες ξαπλωμένος
σε μία πολυθρόνα σχεδιάζοντας με το μολύβι πάνω σε φύλλα χαρτιού
σκαριφήματα μηχανών και ουρανοξυστών. Στο Μουσείο του Λένιν στη Μόσχα υπάρχει
ένας ολόκληρος τοίχος καλυμμένος από εκείνα τα σχέδιά του. Ηλεκτρογεννήτριες,
γερανοί, ατσάλινες γέφυρες και ουρανοξύστες, ουρανοξύστες, ουρανοξύστες,, ένα
απέραντο πανόραμα τεράστιων και περίπλοκων ουρανοξυστών. Ένα είδος εμμονής.
Curzio Malaparte, Οι πηγές του Βόλγα, Σελ. 296, εκδόσεις
Ιωλκός